Bij Psychotherapiepraktijk BuitenZinnig staat kwaliteit van zorg centraal. Als vrijgevestigde GGZ-praktijk streven wij naar transparantie, doeltreffendheid en continue verbetering in onze psychotherapeutische zorg. Onze kwaliteitsstatuten beschrijven hoe wij de zorg rondom onze cliënten organiseren, waarborgen en evalueren.
Deze documenten bieden inzicht in de manier waarop wij samenwerken met cliënten, collega-zorgverleners en verwijzers, en hoe wij voldoen aan wet- en regelgeving. Ook komen onderwerpen aan bod als dossiervoering, wachttijden, privacybescherming en professionele ontwikkeling.
Met dit kwaliteitsstatuut geven wij blijk van onze verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij het leveren van hoogwaardige geestelijke gezondheidszorg, in een veilige en professionele setting.
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
Naam regiebehandelaar: K ZANONI
BIG-registraties: 99919021116
Overige kwalificaties: Senior schematherapeut, Cognitiefgedragstherapeut, Systeemtherapeut i.o.
Basisopleiding: WO Psychologie, GZ-opleiding
Persoonlijk e-mailadres: kim@praktijkbuitenzinnig.nl
AGB-code persoonlijk: 94102484
Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychotherapiepraktijk BuitenZinnig
E-mailadres: info@praktijkbuitenzinnig.nl
KvK nummer: 96077840
Website: www.praktijkbuitenzinnig.nl
AGB-code praktijk: 94068927
Psychotherapiepraktijk BuitenZinnig is werkzaam op twee locaties:
– Regio Amersfoort, mevr. J. Slotboom
– Regio Doorwerth/ Overbetuwe, mevr. K. Jongbloed
Op elke locatie werkt een vaste therapeut.
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. De gespecialiseerde-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:
Zowel de indicerende als de coördinerende rol ligt bij de regiebehandelaar, welke tevens de uitvoerende therapeut is, van de desbetreffende locatie. Voor de locatie Doorwerth/Overbetuwe ben ik de regiebehandelaar.
De regiebehandelaar/ uitvoerend therapeut brengt samen met de cliënt de aanmeldklacht/ problematiek met bijbehorende hulpvraag in kaart waarna er een behandelindicatie volgt. Bij overeenstemming over het zorgaanbod zoals genoemd in het behandelplan, zal vervolgens de behandeling uitgevoerd en regelmatig geëvalueerd worden samen met de cliënt. De regiebehandelaar/ uitvoerendtherapeut is eveneens het aanspreekpunt voor ketenpartners en.of naasten die, in overeenstemming met de cliënt, betrokken zijn/ worden bij de behandeling. De regiebehandelaar zal op indicatie een andere zorgverlener/ collega raadplegen, als de zorg niet verloopt zoals in het behandelplan is vastgelegd. Eveneens zal er elk jaar op indicatie en/of ter toetsing een aantal indicatiestellingen met collega’s besproken worden.
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
De Psychotherapiepraktijk biedt Buitenpsychotherapie aan bij uiteenlopende aanmeldingsklachten (o.a. angst, stemmingsproblematiek, lichte tot milde problemen met middelengebruik, trauma, persoonlijkheidsproblematiek). In de behandeling wordt aandacht gericht op de onderliggende problematiek/ disfunctionele patronen en de ontwikkelingsgeschiedenis. Tevens is hierbij oog voor
het betrekken van de bredere context (systeem/ netwerk, levensgebieden). Er wordt zorg op maat geboden waar er gebruik gemaakt wordt van diverse therapievormen zoals cognitieve gedragstherapie, EMDR, schematherapie, persoonsgerichte therapie, acceptance and commitment therapy, maximaal éénmaal per week.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: J. Slotboom
BIG-registratienummer: 69915377525
Regiebehandelaar 2
Naam: K. Jongbloed
BIG-registratienummer: 99919021116
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
J. Slotboom, BIG 69915377525
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Op en -afschaling van de zorg, collegiaal overleg en casuïstiekbespreking bij verwijzing, consultatie, supervisie en intervisie.
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
De praktijk is enkele dagen per week, alleen op afspraak, tijdens kantooruren geopend. Cliënten kunnen zowel binnen als buiten de openingstijden contact opnemen via de mail of telefoon. Deze worden op gezette tijden gelezen en beluisterd. Buiten openingstijden, bij spoed, kan men zich wenden tot de huisartspost, spoedeisende hulp en/of de GGZ-crisisdienst (via de huisartsenpraktijk/post). Cliënten zijn over voornoemde geïnformeerd en kunnen gemaakte afspraken ook terugvinden op de www.praktijkbuitenzinnig.nl
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: dit zelden voorkomt binnen de cliëntenpopulatie van de praktijk en huisarts en HAP vrij toegankelijk zijn voor cliënten. Wanneer een crisis verwacht of vermoed wordt zal er een vooraanmelding gedaan worden bij passende hulpverlening i.o.m. cliënt
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
– Mevr. J. Slotboom, Kairos (Klinisch psycholoog/ Psychotherapeut, BIG 69915377525
– Mevr. S. Hecht, QP3 Arnhem en ProPersona (Psychotherapeut, 79909542816; GZ-psycholoog, 59909542825)
– Mevr. M. Oostendorp, PsyQ Arnhem (Psychotherapeut, 99912544416; GZ-psycholoog, 79912544425)
– Mevr. M. Hartelman, Kairos (Psychotherapeut, 99915337316; GZ-psycholoog, 79915337325)
– Mevr. M. Kuipers, Dimence (Psychotherapeut, 89912533616; GZ-psycholoog, 69912533625)
– Mevr. Bootsma, Max Ernst en Praktijk voor Psychotherapie Aukje Bootsma, Psychotherapeut, 29918195016; GZ psycholoog, 09918195025
In mijn rol als regiebehandelaar in de ggz werk ik monodisciplinair. Voor het behouden van mijn registratie als beroepsbeoefenaar en de verplichtingen die voortvloeien uit de (toekomstige) visitatie van mijn beroepsvereniging(en) neem ik deel aan verschillende lerende netwerken met mijn collega’s uit dezelfde beroepsgroep. Deelname aan extra multidisciplinaire lerende netwerken gaat ten koste van de zorg aan patiënten vanwege de benodigde tijd en inspanningen die daarvoor nodig zijn. Daarom beperk ik mij tot de lerende netwerken die ik hier heb aangegeven.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Een keer per 6-8 weken neem ik deel aan intervisiebijeenkomsten conform de richtlijnen van de beroepsverenigingen. Daarin wordt casuïstiek in al haar facetten ingebracht om de behandeling van de cliënt te optimaliseren. Hierbij worden ook persoonlijke leervragen/ reflectie op eigen handelen besproken. Met mijn collega, J. Slotboom, bespreek ik indien nodig dagelijkse casuïstiek.
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://praktijkbuitenzinnig.nl/praktischezaken/#vergoedingen
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
https://praktijkbuitenzinnig.nl/praktische-zaken/#tarieven
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://lvvp.info/wp-content/uploads/2022/12/Brochure-kwaliteitsbeleid-LVVP-2023-DEF.pdf
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Mijn collega, J. Slotboom. Tevens kan contact opgenomen worden met de klachtenfunctionaris van het LVVP
Link naar website:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregelingvolwassenen/
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Mijn collega J. Slotboom
Contactgegevens te vinden op: https://praktijkbuitenzinnig.nl/contact/
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://praktijkbuitenzinnig.nl/praktischezaken/#wachttijden
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
De cliënt wordt aangemeld via de huisarts. Na deze aanmelding kan de cliënt via de mail, telefoon (voicemail) of en contactformulier op de website contact opnemen met mij. Op basis van een eerste telefonische contact wordt er al dan niet een intake ingepland. Op basis van de intake zal ik de inschatting maken of de hulpvraag en de problematiek passend is binnen de behandelsetting en -aanbod. Indien dit het geval is zal na intake de behandeling starten in overleg met cliënt.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:
Middels een behandelplan waarin het volgende is opgenomen: aard van de problematiek, overeengekomen behandeldoelen, behandelafspraken en voorgestelde behandeling. Regelmatig zal de behandeling geëvalueerd worden binnen evaluatiegesprekken. In overleg zullen belangrijke naasten bij de behandeling betrokken/ geïnformeerd worden.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Regelmatig zal het beloop van de behandeling en het behandelplan geëvalueerd worden door mijn samen met de cliënt. Dit zal mondeling gebeuren binnen de sessies. Tevens wordt er gebruik gemaakt van ROM-vragenlijsten/ evaluatie-instrumenten. Indien nodig en gewenst kunnen naasten van de cliënt uitgenodigd worden om betrokken te worden bij de behandeling en/of evaluatie. Dit zal plaatsvinden na toestemming van cliënt.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Standaard na 5 sessies en daarna tenminste iedere 3 maanden.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Met behulp van de CQI en mondeling standaard binnen evaluatie- en eindgesprekken.
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
Naam: Kim Jongbloed- Zanoni
Plaats: Zetten
Datum: 03-07-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
Naam regiebehandelaar: J SLOTBOOM
BIG-registraties: 69915377525
Overige kwalificaties: senior schematherapeut, specialistisch groepstherapeut i.o., EMDR
Basisopleiding: psychologie
Persoonlijk e-mailadres: jantine@praktijkbuitenzinnig.nl
AGB-code persoonlijk: 94015274
Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychotherapiepraktijk BuitenZinnig
E-mailadres: info@praktijkbuitenzinnig.nl
KvK nummer: 96077840
Website: www.praktijkbuitenzinnig.nl
AGB-code praktijk: 94068927
Psychotherapiepraktijk BuitenZinnig is werkzaam op twee locaties:
– Regio Amersfoort, mevr. J. Slotboom
– Regio Doorwerth/ Overbetuwe, mevr. K. Jongbloed
Op elke locatie werkt een vaste therapeut.
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. De gespecialiseerde-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:
Ik vervul in de behandeltrajecten zelf zowel de indicerende als coördinerende rol, zonder betrokkenheid van medebehandelaren. Ik bespreek elk jaar een minimum aantal indicatiestellingen met collega’s. Ik wordt hierop elke vijf jaar getoetst tijdens de LVVP-visitatie.
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
De psychotherapiepraktijk biedt buitenpsychotherapie bij uiteenlopende klachten (o.a. angst, stemmingsklachten, lichte tot milde problemen met middelengebruik, trauma, persoonlijkheidsproblematiek). In de behandeling wordt aandacht gericht op de onderliggende problematiek/ disfunctionele patronen en de ontwikkelingsgeschiedenis. Tevens is hierbij oog voor het betrekken van de bredere context (systeem/ netwerk, levensgebieden). Er wordt zorg op maat geboden, waarbij er gebruik gemaakt wordt van diverse therapievormen, zoals cognitieve gedragstherapie, EMDR, schematherapie, persoonsgerichte psychotherapie, Acceptance and commitment therapy, maximaal eenmaal per week.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van medicatie)
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: J. Slotboom
BIG-registratienummer: 69915377525
Regiebehandelaar 2
Naam: K. Jongbloed
BIG-registratienummer: 99919021116
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
K. Jongbloed – Zanoni, BIG 99919021116/ 7991902112
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Op en -afschaling van de zorg, collegiaal overleg en casuïstiekbespreking bij verwijzing, consultatie, supervisie en intervisie.
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
De praktijk is enkele dagen per week, alleen op afspraak, tijdens kantooruren geopend. Cliënten kunnen zowel binnen als buiten de openingstijden contact opnemen via de mail of telefoon. Deze worden op gezette tijden gelezen en beluisterd. Buiten de openingstijden kan men zich wenden tot de huisarts of POH-GGZ dan wel de huisartsenpost, spoedeisende hulp en/of de GGZ-crisisdienst (via de huisartsenpraktijk/ -post). Cliënten zijn over voornoemde geïnformeerd en kunnen gemaakte afspraken terugvinden op de website (www.praktijkbuitenzinnig.nl)
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: dit zelden voorkomt binnen de cliëntenpopulatie van de praktijk en huisarts en HAP vrij toegankelijk zijn voor cliënten. Wanneer een crisis verwacht of vermoed wordt, zal er een vooraanmelding gedaan worden bij passende hulpverlening in overleg met client.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
K. Jongbloed – Zanoni, BIG 99919021116/ 7991902112
S. Feddes, BIG 29909690525/ 49909690516
R. Simon – Rotman, BIG 19933809625
N. Stern, BIG 89931982425
S. Boogaard-Klinkien, BIG 49916692325/ 69916692316
E. Lems, BIG 49061401325/ 69061401316
In mijn rol als regiebehandelaar in de ggz werk ik monodisciplinair. Voor het behouden van mijn registratie als beroepsbeoefenaar en de verplichtingen die voortvloeien uit de visitatie van mijn beroepsvereniging(en) neem ik deel aan 2 lerende netwerken met collega ’s uit dezelfde beroepsgroep. Deelname aan extra multidisciplinaire lerende netwerken gaat ten koste van de zorg aan patiënten vanwege de benodigde tijd en inspanningen die daarvoor nodig zijn. Daarom beperk ik mij tot de lerende netwerken die ik hier heb aangegeven.”
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Een keer per 6-8 weken neem ik deel aan intervisiebijeenkomsten conform de richtlijnen van de beroepsverenigingen. Daarin wordt casuïstiek in haar facetten ingebracht om de behandeling van de client te optimaliseren. Hierbij worden ook persoonlijke leervragen/ reflectie op eigen handelen besproken. Met mijn collega, K. Jongbloed, bespreek ik indien nodig dagelijkse casuïstiek.
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://praktijkbuitenzinnig.nl/praktischezaken/#vergoedingen
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
https://praktijkbuitenzinnig.nl/praktische-zaken/#tarieven
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://lvvp.info/wp-content/uploads/2022/12/Brochure-kwaliteitsbeleid-LVVP-2023-DEF.pdf
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Mijn collega, K. Jongbloed. Tevens kan contact opgenomen worden met de klachtenfunctionaris van het LVVP
Link naar website:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregelingvolwassenen/
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Kim Jongbloed
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://praktijkbuitenzinnig.nl/praktischezaken/#wachttijden
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
De cliënt wordt aangemeld via de huisarts. Na deze aanmelding kan de cliënt via de mail, telefoon (voicemail) of en contactformulier op de website contact opnemen met mij. Op basis van een eerste telefonische contact wordt er al dan niet een intake ingepland. Op basis van de intake zal ik de inschatting maken of de hulpvraag en de problematiek passend is binnen de behandelsetting en -aanbod. Indien dit het geval is zal na intake de behandeling starten in overleg met cliënt.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:
Middels een behandelplan waarin het volgende is opgenomen: aard van de problematiek, overeengekomen behandeldoelen, behandelafspraken en voorgestelde behandeling. Regelmatig zal de behandeling geëvalueerd worden binnen evaluatiegesprekken. In overleg zullen belangrijke naasten bij de behandeling betrokken/ geïnformeerd worden.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Regelmatig zal het beloop van de behandeling en het behandelplan geëvalueerd worden. Dit zal mondeling gebeuren binnen de sessies. Tevens wordt er gebruik gemaakt van ROM-vragenlijsten/ evaluatie-instrumenten. Indien nodig en gewenst kunnen naasten van de client, in overleg met de client, uitgenodigd worden om betrokken of geïnformeerd te worden bij/ over de behandeling en/ of evaluatie.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Na de eerste 5 sessies en daarna iedere 3 maanden.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Met behulp van de CQI en mondeling standaard binnen evaluatie- en eindgesprekken.
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
Naam: Jantine Slotboom
Plaats: Arnhem
Datum: 15-04-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja